niedziela, 23 czerwca 2013

Jest Weekend!

Kilka godzin temu (dosłownie) ustanowiono, że weekend w Arabii Saudyjskiej będzie rządził się takimi samymi prawami, jak w pozostałych krajach GCC. Tutaj nikt się nie rozdrabnia na jakieś czteroletnie etapy przejściowe albo dyskusję publiczną - dziś ustalone prawo wchodzi w życie w najbliższą sobotę. Tzn. w niedzielę... tzn. najbliższy czwartek będzie początkiem trzydniowego weekendu, po którym już kolejne zaczniemy świętować jak wszystkie kraje w regionie, czyli w piątek i sobotę.

Decyzję podjęła ta sama Shura Council (przepraszam, ale nie wiem jak nazywa się polski odpowiednik tego ciała ustawodawczego), która od dłuższego czasu opierała się zmianom stawiając religię jako podstawę tego stanu rzeczy - nie można przecież "tak samo jak u Żydów i Chrześcijan".

Arabia Saudyjska była ostatnim krajem, w którym weekend przypadał na czwartek i piątek. Oman, w którym cykl weekendowy był do niedawna taki sam, wprowadził zmiany na początku maja bieżącego roku. Ciekaw jestem jakie implikacje przyniesie ta zmiana dla szarego człowieka. Pierwsza rzecz, która przychodzi mi do głowy to w jaki sposób rozegrać zaklepany już urlop, którego dat zmienić nie mogę, bo straciłbym bilety (wylot w czwartek), a dni urlopu wolnych już nie mam. Ciekaw też jestem w jaki sposób odbije się to na czasie oczekiwania na przejazd przez granicę w Bahrajnie - do tej pory weekend rozłożony był na dwie fazy - Saudyjczyków przyjeżdżających w nocy ze środy na czwartek i obywateli Qataru / Kuwejtu, które swoje weekendowe podróże zaczynali w czwartkowe popołudnia... Teraz bahrański weekend będzie się pokrywał z Saudyjskim - szykują się nie lada korki.

BTW. artykuł z wczorajszego wydania rp.pl okazał się jednak prawdą.

5 komentarzy:

  1. Zobacz,a wszyscy mówią, że tu się nic nie da zrobić "na szybko" :-)
    W tym przypadku jeno błysk i jest.
    Ale zamieszanie to bedzie koncertowe, jak znam życie :)
    U mnie jeszcze nie umieścili tego w "ogłoszeniach parafialnych", ciekaw jestem kiedy to zrobią :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Shura Council to Rada Szury, lub Zgromadzenie Szury :)

    Też mam spore obawy, że na ulicach, zwłaszcza tych do City Center, będzie niezły tygiel, bo taki jest już był dotychczas, a teraz dojdą do tego Saudyjczycy :D

    Gdzie oni wszyscy zaparkują?

    OdpowiedzUsuń
  3. ...nie doceniasz pomysłowości tego narodu.

    Wczoraj już miałem przedsmak tego, co się będzie działo na granicy za tydzień - trzydniowy weekend w Bahrajnie się zaczął. Granica była tak zapchana, jak mało kiedy... Dobicie się tylko do pierwszej kontroli paszportów zajęło mi prawie dwie godziny - na moście byłem po 22... :|

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę to zobaczyć :D

      I nie, żebym dołował, ale to i tak bez fali z Kuwejtu i Kataru, która nadejdzie jutro ;)

      Usuń
  4. ...ostatni weekend przed Ramadanem się zaczyna... ;) Obroty hoteli i sklepów z alkoholem wzrastają o 50% w stosunku do normalnego "weekendu".

    OdpowiedzUsuń